آپولوژی (کتاب صوتی)


1627004

آپولوژی یکی از رساله‌های افلاطون است و درآن شرح دفاع سقراط از خودش را در دادگاهی که نهایتن او را محکوم به مرگ می‌کند، بیان کرده…

«آتنیان! نمی دانم سخنان مدعیان در شما چه اثر بخشید. من خود چنان شیفته ی گفتار دلنشین آنان شدم که بسی نماند فراموش کنم که سخن درباره ی من است. ولی ناچارم فاش بگویم که هیچ یک از آن سخنان راست نبود…»

فایل صوتی کتاب را از اینجا بشنوید.

پی نوشت:دوست داشتم آنقدر خوب می‌شد که می‌توانستم تقدیمش کنم به دو زن شجاع و مغرور و مقاوم که خیلی دوستشان دارم و تحسین می‌کنم‌شان همانقدر که سقراط را…
متاسفانه تجربه ای نداشتم و خوب از آب در نیامد…
چیزی شد در مایه های نقاشی زشت و خراب و کثیف و از خط بیرون زده‌ای که بچه‌ها با شوق برای مادرشان  می‌کشند…
امیدوارم یک روز که حالشان خوب بود به طور اتفاقی این را بشنوند و بهتر شوند.

پاسخی بگذارید

